The last sunset market

God kväll allesammans! Eller hos er hemma i Sverige är det väl bara eftermiddag än så länge. Här i Darwin har klockan slagit halv elva och jag har just klivit in genom dörren efter att ha varit nere på Mindil Beach. Idag var det dags för den sista marknaden där för i år och det har varit en väldigt trevlig kväll. Vi kom dit strax innan halv sju och kom precis i tid för att tillsammans med hundratals, om inte tusentals andra, se solen gå ner vid horisonten. Jag har sett ett antal solnedgångar vid det här laget men det är lika fantastiskt vackert varenda gång. När solen gått ner så gick vi upp till marknaden och letade efter middag. Det finns så himla mycket god mat här så att välja något att äta är ett oerhört svårt val. För min del blev det till slut ris, grönsaker och fisk i sweet chilisås. Väldigt gott. Vi vandrade runt på marknaden ett tagoch mötte upp fler från hostelet innan vi vid åtta gick tillbaka och satte oss på stranden och kollade på de enorma fyverkerierna som man sköt upp. Vi tog sedan ännu en sväng på marknaden och köpte lite mer godsaker som chokladbröd och fruktsallad. Träffade ännu fler kompisar och njöt av stämningen. Sunset Market är helt klart en riktig höjdare här i Darwin och jag är glad att jag varit där. Att sitta på stranden med goda vänner och se solen gå ner över havet. Det är under sådana stunder jag är så fantastiskt glad över att jag åkte till Australien.
 
Steffie, Timo, Hannah, Stefan, Jamie och jag.
Att fota fyverkerier kan nog vara något av det svåraste man kan göra...


Kommentarer
Anonym

Sååå.. vackert.Något att ha med sig i bagaget senare i livet.
Kramar
Barbro

2012-10-26 @ 17:35:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sandandsaltwater

Life in Australia!

RSS 2.0