23

För några dagar sedan så blev jag ju gammal på riktigt. Hela 23! Huga! Vi var ut och firade lite i lördags så själva födelsedagen blev lugn. Började med pannkakor med nutella och banan till frukost. Och sedan bar det av till stranden eftersom vädret var strålande. 27 grader och klarblå himmel. Inte varje födelsedag jag får spendera så. Jag, Hannah, Sarah och Will drog ut till Bronte Beach som är en av mina favoriter här i Sydney. Där blev det sol, bad och glass hela dagen. Vattnet var fullt av surfare (bla livvakten Harries som var off-duty), måsarna skränade som vanligt och glassen smälte i värme. En perfekt sydneydag med andra ord. Det enda dåliga med mina vänner är att dom hatar att bada och vara i vattnet, medans jag är raka motsatsen och hellre guppar runt i vågorna än ligger timme efter timme efter timme och svettas i solen. Som tur var hade Will följt med oss till Bronte och jag hade en kompis i vattnet. Havet var rätt "rough" som vi säger här i Ausse denna dag och vågorna näst intill mördade oss. Fy fasiken vad vi flög runt. Men det är samtidigt så himla skoj! Som tur var hann vi se jellyfishen som var på väg i mot oss, och hann undvika den! Efter en dag på stranden så avslutade jag min första dag som 23 med en fin middag på en av restaurangerna nere vi vackra Darling Harbour. Det var jag, Hannah och Michelle som åt. Efter fyra månader utan fisk så var valet enkelt och jag fick in en laxbit på tallriken. Jag borde dock ha lärt mig att inte ha så höga förväntningar... Bortskämd med vällagad och utsökt mat som jag är, så var denna laxbit inte ens i närheten av vad jag är van vid att äta. Och chokladkakan till efterrätten skulle både jag och mamma ha kunnat bakat bättre. Men det var hursomhelst mycket bättre än de nudlar, tonfisk och pasta jag är van vid att äta nuförtiden! Allt som allt så var det en riktigt bra kväll och vi avslutade den hemma i köket på hostelet med att sitta och snacka skit med några andra som bor här. Jag kan inte säga något annat än att jag är så glad över att få ha spenderat min födelsedag i Sydney, två år på raken. Paketet, tårta och sådant är inte så viktigt när man har goda vänner runtomkring sig, och samtidigt får spendera dagen på en vacker strand!


Kommentarer
barbro

Ja, vi suktar efter nyheter.Helgen kanon med Ramviksbesök.En härlig födelsedag!
23års kramar
Barbro

2014-02-28 @ 09:27:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sandandsaltwater

Life in Australia!

RSS 2.0