Avicii - True Tour

När jag och Veronica hörde att Avicii skulle spela här i Sydney tog det inte lång tid innan vi hade biljetterna i våra händer. Australien fullkomligt älskar vår svenska superstjärna och detta var helt enkelt ett tillfälle vi inte fick missa. Så i lördags så tog vi bussen tillsammans med vad som kändes som halva Sydney ut till Centennial Park där det hela skulle utspela sig. Tillsammans med många andra satt vi först i den stora parken, drack vin ur plastflaskor och spelade musik innan vi tog oss in på området. Veronica hade tagit med sig ansiktsfärg i svenska flaggans färger och snart var vi båda omringade av ett tjugotal svenskar som alla ville visa sin stolthet för vårt svenska dj-under. Så medans ett par andra dj:s värmde upp arenan så målade vi flaggor för glada livet.

 

När solen sedan började gå ner bakom träden så steg Avicii ut på scenen och sedan väntade två timmars dansfest. Jävlar vad bra han var alltså, på ren svenska. Med en fantastisk ljusshow, pyroteknik och en spellista innehållande endast tophits så visade han varför han är en av världens största inom musikbranchen just nu. Vi dansade tills vi tappade skorna, sjöng tills vi tappade rösten och vevade med armarna tills mjölksyran genomborrade oss. Hög på livet och kärleken för musik. Det finns nog ingen bättre känsla. Som avslutning bjöd han på en explosion av konfetti och ett spektakulärt fyverkeri som syntes ända in till city.

 

Under spelningen så stod jag och Veronica med några killar som hade en enorm svensk flagga och när musiken tystnat stod vi kvar och pratade med dessa. Det visade sig vara en fruktansvärt trevlig svensk kille från Gällivare och hans australiensiska kompisar. Anton är numera australiensk medborgare,vid 23 års ålder, norrlänning och handbollsspelare. Så vi hade som ni förstår en hel del att prata om och nu vet jag vart jag ska gå här i Sydney för att få se lite handboll. Vi tog alla följe hemmåt och då kön till bussarna tillbaka till stan var över olidligt lång så promenerade vi istället tvärs genom parken, inlindade i den svenska flaggan, tills vi kom till Antons lägenhet och därifrån skjutsade hans kompisar hem oss till hostelet. En perfekt uppvisning av hur trevliga australiensare är.

 

En helt fantastisk kväll med andra ord och jag var en fruktansvärt stolt svensk som stod där och liksom alla andra beundrade vår 23-åriga super-dj.

 

Veronika och jag i parken innan.
De svenska flaggorna syntes här och var i publiken.
Avicii himself.
 
JAg spelade in massvis med videor, måste komma på hur jag kan lägga upp dom här på bloggen.
 
 
 
 


Kommentarer
Lillan

Vilken grej!! Hörde av farmor att du skulle dit - du förstår väl att jag har varit jävligt avundsjuk.. Han är ju så superbra! Verkar också vara sympatisk.... Gud vad du får uppleva mycket!
Kramar från oss här i södra norrland!

2014-01-28 @ 14:03:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sandandsaltwater

Life in Australia!

RSS 2.0