Senaste nytt

Ja jag vet. Usel uppdatering igen. Men här kommer ett inlägg om vad jag gjort den senaste tiden. Vi gick från australiensk sommarhetta till svensk sensommarkyla på bara en dag, plötsligt så visade termometern bara runt 20-strecket, stor skillnad motför de 35 grader vi hade dagligen innan. Regn och kyla drog ner humöret lite men som ur är så har jag träffat en hel del bra människor här i Sydney. Hannah från Manchester och Veronica från Västerås har jag redan nämnt, men sen är det två engelska tjejer till på vårt rum, Sarah och Michelle, och tillsammans har vi alla en hel del roligt här på Home Backpackers.

 

En annan god vän till mig, finska Vilma som jag träffade i Byron Bay, har också dykt upp här i Sydney. En tråkig dag tog vi en lång promenad i den enorma Botaniska trädgården, så himla mycket fint det finns att se där och med perfekt utsikt över Sydneys skyskrapor och operahus. Och apropå operahus. Jag och Hannah tog en promenad i stan häromdagen, hamnade till slut utanför just operahuset och vi båda tycker det är ganska roligt att denna byggnad är så otroligt känd över hela världen och verkligen ett landsmärke i Australien. Men så sitter man där utanför på den enorma trappan igen och är inte lika imponerad längre. Det är helt ärligt en ganska ful byggnad, och nu när dom har ställt upp nåt stort luftslott som ser ut som en drake utanför, ja då är det ännu minre imponerande... Kanske har vi bara blivit bortskämda här i Sydney.

 

Då Vilma bara har några dagar här i Sydney så drog jag och Veronica självklart med henne till Sydneys bästa nattklubb. Det blev alltså The Ivy igen och den här gången var alla fyra våningarna öppna. Massiva dansgolv under Sydneys stjärnhimmel, simbassäng på översta våningen, dansare och massvis med palmer. En riktigt bra kväll igen med andra ord.

 

Vad mer har hänt... Något jag inte hann berätta här i bloggen var att jag och Veronica tog och köpte biljetter till Sveriges största stjärna för tillfället, Avicii. Det och Australiens nationaldag Australia Day tänker jag skriva om i separata inlägg som jag lägger upp här nu direkt efter detta.

 

Lite bilder:

En vanlig utsikt på kvällspromenaden här i Sydney.
Jag vet inte hur han gör det, men sitter i luften, det gör han. Nere vid Circular Quay.
 
Underbara Gordon Bay.
En av favoriterna i Sydney. Gordon's Bay igen.
Kustpromenaden mellan Coogee och Bondi.
Bronte, en annan favorit. Uppe i högra hörnet anas en annan strand, Tamarama.
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sandandsaltwater

Life in Australia!

RSS 2.0