Lucia på stranden

God kväll allihopa! Byron har bjudit på kanonväder de senaste två dagarna så jag och danskorna har hängt på stranden. Säklart. Igår fick jag och Anne-Mette agera statister då en fotograf behövde "beach-babes" i bakgrunden till sitt reportage om en av Byrons största profiler. Så förmodligen hamnar jag i en av Australiens största dagstidningar inom kort. Och idag kom en hippie fram och sa att jag var "the perfect example of a beautiful human being". Händer bara i Byron, men visst är det roligt med komplimanger.

Igår så var det ju Lucia, en av mina favorithögtider. Någon snö, luciatåg, lussebullar eller glögg blev det inte den här gången (det sista lyckades jag ju införskaffa ifjol i Melbourne). Istället så köpte jag, Julie och Anne-Mette med oss en förpackning glass och gick ner till beachen där man satt upp en stor sen och olika körer sjöng jullåtar. Små flickor sprang runt i klänningar och tomteluvor och pojkarna med plastljus i händerna, medans föräldrarna hade picknick på gräset. Jultomten dansade loss och sjöng på scenen samtidigt som solen sjönk bakom bergen. Jag tror det bara var ett sammanträffande att detta ägde rum samtidigt som vår Lucia, men mysigt var det även om julkänslan inte riktigt infann sig.
 
Jag borde försöka kedja fast min kamera runt handen, för jag tar aldrig med mig den. Istället får jag bjuda på medelmåttiga kamerabilder.
 
Årets julkort?
 
Anne-Mette och Julie.
 
 


Kommentarer
barbro

Häftigt!Det skall vara omväxling i livet.Sitter och lyssnar på Tomas L skiva Höga kusten.Längtar,men bäst att vänta tills strömmen kommer tillbaka.Stormar även här i Sverige.Kåre blev av med taket på kontorsbyggnaden.
Kramar
Barbro

2013-12-14 @ 14:49:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sandandsaltwater

Life in Australia!

RSS 2.0