Dance Like No One Is Watching

Nu ska jag introducera er för en man som enligt min åsikt är helt jäkla fantastisk. Timmy Franklin aka Salty Rain. Första gången jag stötte på Timmy var i januari tidigare i år, min första gång i Byron Bay. Nere vid stranden dök denna galna kille upp, i en pyjamasliknande utstyrsel, med ett hår som stod åt alla häll och enorma hörlurar på huvudet. Ur dessa hörlurar strömmade tydligen musik för snart bjöd denna människa på en föreställning jag aldrig tidigare skådat. Han började dansa. Och som han dansade! Han var helt i sin egna lilla bubbla och brydde sig inte ett dugg om att folk stod och skrattade åt honom. Snart hade han varenda strandbesökares uppmärksamhet och han dansade fram och tillbaka på gångvägen. Folk skrattade, filmade, tog några danssteg med honom, men mest av allt så blev folk på väldigt bra humör. Han var borta lika snabbt som han kom och detta kom att bli ett av mina favoritminnen från Byron Bay.
 
Och så i torsdags när vi var några tjejer som gick Woody's, surfarbaren här i Byron, då dök han upp igen. Först såg jag bara denna kille med en skimrande tröja med en kattunge på, men så fort han började dansa så insåg jag att jag hade ju sett honom förut. Liksom förra gången så gick han verkligen in för det och snart var det tomma dansgolvet fyllt med dansande människor. Folk kom fram och hälsade på honom och tog bilder tillsammans med honom, och vi tänkte bara att det var för att han är en kul och speciell kille, men så kom han och satte sig med mig och tjejerna, och då fick vi reda på mer. Hans namn är Timmy Franklin, Byron Bay-bo och deltagar i den australiensiska versionen av talangprogrammet "Talang". Där tog han sig hela vägen till semifinal innan han åkte ut. Alltså är han lite av en kändis och inte konstigt då att människor kom fram och ville bli fotograferade med honom. Medans vi satt där kom det fram både tjejer och killar och hälsade (även lite mer extrema fans) och han var lika trevlig mot alla. Det var svårt att inte ryckas med i hans strålande glada sinnestämmning och självklart gick vi upp och dansade lite med honom. Han berättade dock att han inte gillar när det blir för mycet folk runtomkring honom, de förstör hans dansmoves! 
 
Efter torsdagen så har Timmy dykt upp lite här och var där vi varit i Byron Bay. Vi såg han på gatan och han hejade glatt när han kände igen oss. I förrgår när det var julfirande nere på stranden så stod han och dansade med den sjungande jultomten. Och igår så såg vi honom stå framför en julkör på gatan som sjöng julpsalmer. Denna gång hade han tonat ner sina rörelser en aning, men han dansade.
 
När vi fick reda på att han varit med i Australia's Got Talent så var vi såklart tvungna att kika på Youtube om vi kunde hitta det. Titta gärna på klippet och bli lika glad som alla andra människor blir när dom ser Timmy Franklin. Mottot "Dance like no one is watching" stämmer in perfekt på denna människa.
 
 
  


Kommentarer
Barbro

Va häftigt!
Barbro

2013-12-15 @ 19:39:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sandandsaltwater

Life in Australia!

RSS 2.0