Dan före dan före dan

DETTA INLÄGG SKREVS DEN 22:A DECEMBER, MEN JAG HADE INGEN MÖJLIGHET ATT POSTA DET INNAN JAG ÅKTE VIDARE TILL COFFS HARBOUR. JAG POSTAR DET ÄNDÅ SÅ NI KAN LÄSA HUR DET KOM SIG ATT JAG FIRADE JUL DÄR.
 

Ni fär än en gång ha överseende med min frånvaro från bloggen. Jag antar att jag återigen har dragits in i ”Byron-bubblan” där saker som dator och mobil inte är viktiga. Livet här är så jäkla bra och hade det inte varit för att det är så svårt att få tag på ett jobb så hade jag kunnat stanna här resten av tiden i Australien. Jag har gått fram och tillbaka till hostelen här med utan någon lycka, det är fler än jag som älskar Byron och vill slippa betala hyra. Liksom Cairns och Sydney så hade Byron Bay en stor plats i mitt hjärta sedan förra gången. Och denna gång har den lilla galna, hippi- och surfarbyn bara vuxit ännu mer. Det är svårt att förklara för någon som inte varit här, men det är verkligen något särksilt med Byron Bay, och jag är så glad att jag återvände. Och förhoppningsvis blir det ännu ett stopp innan jag återvänder hem.

 

Jag vet att jag har sagt det förut men jag måste göra det igen. Det bästa med att resa så här är utan tvekan alla de fantastiska människor man stöter på. Och Byron Bay var såklart inget undantag. Efter en vecka på hostelet YHA, som kändes som rena rama fängelset, så tog jag och bytte till Holiday Village och det ångrar jag absolut inte. Här fick jag flytta in i en lägenhet som jag delade med sju engelska tjejer och killar under några dagar. Under dessa dagar så hade vi riktigt roligt tillsammans. Vi hade hemmafester med 20 personer som dansade och sjöng och spelade spel. Jag har äntligen börjat förstå vad cricket går ut på, men tycker fortfarande att det är världens mest tråkigaste och fjolligaste sport. Vi har varit på kändisjakt då killarna från The Inbetweeners varit i Byron för att spela in deras nya film, och så har vi haft filmkvällar här hemma i nummer 7. Det är alltid lika roligt när man på en gång klickar med folk och det gjorde jag verkligen med dessa grabbar och tjejer.

 

Därför var det lite tråkigt när engelsmännen lämnade mig och åkte vidare mot Sydney. Men så flyttade ett nytt gäng in här i lägenheten, ett par från Färöarna (Danmark), ett par från Österrike och så en fransyska. Himla trevliga allihopa och ännu en gång så var jag tacksam för bra rumskamrater.

 

De senaste dagarna så har jag bara gått och väntat på att årets julhelg och nyårsafton bara ska komma och gå så att jag kan ta mig ner till Sydney. Jag var inställd på en lugn jul i min ensamhet, kanske lyxa till det med köttbit till julmiddag. Men här kommer det igen, det bästa med att resa är alla fantastiska människor man träffar. Igårkväll så frågade helt enkelt det här gänget om jag ville följa med dom till Coffs Harbour och spendera julen med dom och ytterligare fyra danskar. Efter att vi känt varandra i två dagar. Så istället för en tråkig jul för mig själv så kommer jag nu få en väldigt trevlig jul i gemenskap med några riktigt trevliga människor. Vi ska bo i ett hyrt hus alldeles vid stranden i Coffs Harbour, som ligger cirka tre timmar söder om Byron. En riktig julmiddag med allt vad det innebär (har hört rykten om dansk anka), julklappar och jag ska eventuellt ge mig till att koka knäck i Australien. Jag är så otroligt tacksam för dessa människor och att jag är här på andra sidan jorden och får chansen att träffa dom. Detta skulle ju ALDRIG ske hemma i Sverige.

 

Så idag är det alltså sista dagen i Byron för den här gången. Jag har hängt med de andra på Main Beach, badat i havet (och samtidigt svalt säkert 50 liter saltvatten då vågorna var riktigt höga idag), sett en surfande tomtefar med vitt skägg ner till magen, inhandlat ett par små julklappar och ätit glass från bästa glasstället i Australien. Ikväll tror jag att jag ska ta en riktig långpromenad på stränderna, ända från början av The Wreck bort till slutet av The Pass, ta en titt på surfarna och njuta det sista av denna magiska plats. Imorgon blir det buss ner till Coffs Harbour och julfirandet!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sandandsaltwater

Life in Australia!

RSS 2.0