Bor i Byron Bay

Ja, vistelsen i Brisbane blev inte så långvarig. Jag använde tiden där till att fundera en hel del och kom fram till att jag behöver vara någonstans där jag trivs. Så vad är då bättre än mitt älskade Byron Bay? Därför tog jag bussen hit ner förra fredagen och bytte ut storstan mot surfarby. Och allt är precis som jag minns det. Hippies, surfare och avslappning deluxe. De långa vackra stränderna är Byrons mittpunkt och det är som att omvärldens bekymmer inte når en på denna plats. Jag har träffat en hel del sköna människor, skandinavier för att vara exakt. En finska, två danskor och så svenska Martina som jag umgicks med uppe i Cairns. Planen när jag kom var att stanna här över jul och nyår och sedan efter det åka vidare till Sydney och leta upp ett jobb där. Att hitta ett jobb här i Byron Bay är skitsvårt, särskilt den här tiden på året då ALLA backpackers åker hit. Jag har hört mig för om att jobba på hostelet för boende, men det är fullt nästan överallt. Det svider i plånboken en hel del men kanske dyker det upp något snart. Jag skulle få ta över belgiska Mayis jobb här på hostelet, men så bestämde sig ägaren helt plötsligt för att dom hade tillräckligt med folk ändå, fastän hon slutade. Synd.


Idag är vädret grått som en höstdag hemma i Sverige och jag har varit tvungen att ta på mig en kofta på dagtid (!). Huga. Och igår kväll fick jag bevittna en av de värsta åskoväder jag varit med om. I två timmars tid öste regnet ner så det blev översvämmning uppe på altanen, knallarna var höga som kanonskott och hela byggnaden skakade. Och det blixtrade säkert var femte sekund. Helt galet! Nu hoppas jag solen kommer fram snart igen så Byron Bay får tillbaka sin glans.
 
Bilderna är få men här kommer en från då jag, finska Vilma och belgiska Mayi hade en picknick en kväll nere vid Main Beach.
 
 


Kommentarer
Barbro

Brun och vacker och glad!Hoppas det ordnar sig med jobb för dig.
Bamsekramar
Barbro P-U

2013-12-12 @ 13:07:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sandandsaltwater

Life in Australia!

RSS 2.0