Bilder från Sydney

Här har jag suttit och skrutit om hur varmt och skönt jag har det här i Sydney, men idag mina vänner kan ni gotta er åt min olycka då regnet har vräkt ner hela dagen lång och kylan har trängt igenom väggarna här på hostelet. Och internet har inte fungerat förrän nu på eftermiddagen, det stinker äcklig ost i köket och jag vet inte hur tv:n fungerar. Miserabelt, jag vet. Istället har jag ägnat hela dagen åt att läsa en bok. Livet innan dig heter den och är något av det bästa jag läst på länge. Ett boktips.
 
Men nu när internet äntligen vill fungera så tänkte jag att jag kunde lägga upp lite bilder från Sydney. Jag vet ju att det gillas av er där hemma.
 
Utsikten från en vanlig kvällspromenad här i Sydney.
 
Såhär års när kinesiska nyår firas kan man få tag på Fijiäpplen med mönster. Dessa köpte jag på Paddy's Markets och visst är dom rätt coola? Man klistrar på "mallar" när äpplena fortfarande är omogna och sen när solen färgar dom så dyker dessa mönster upp.
 
Jag och Veronica hade egentligen bara tänkt gå och och köpa lite kvällsmat när vi kom hem från Avicii. Istället stötte vi på våra vänner Sarah och Michelle och en hög irländare. Fanns ju bara ett sätt den kvällen kunde sluta på då; mer öl!
 
Jag och Hannah spenderade lördagen på Bondi Beach.
 
Livvakterna hade fullt upp.
 
Kinesiska nyåret firas som sagt för fullt och i söndags var den årliga paraden. I år är det hästens år och hästar i alla dess möjliga färger och former rullade ner längs George Street.
 
Och nu i februari firas "kärleksmånaden" och hela Sydney är omringat av ett rosa skimmer. Nästan.
Här i Darling Harbour där bland annat vattnet smyckats med vita hjärtan.
 
Vackra Gordon's Bay. En av favoritplatserna i Sydney.
 
Gordon's Bay igen.
 
En vanlig kvällspromenad en torsdag i Sydney. Himlen fylls av fyrverkerier. Bara sådär.
Och ja, även livvakterna på stränderna blir lite utmattade av värmen!
JAg och min fina finska vän Vi
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Barbro

Som vatten till en törstande.Vi har inte sett solen sen i julas.Lapa för oss alla.
Kramar
Ålidens

2014-02-06 @ 18:23:34
Lillan

Håller med Barbro, för lite sol här hemma - men idag skimrar det lite om snön.. så länge det nu varar. Men snart har även vi värme på gång. Allt bra här hemma, alla hälsar..
kramar från oss

2014-02-11 @ 10:53:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sandandsaltwater

Life in Australia!

RSS 2.0