Med rumpan bar

Tänkte att jag skulle berätta en liten rolig grej som hände på Asylum i Cairns. Asylum är rätt känt för att vara ett partyställe men det är absolut inte så illa som ryktet säger. Att Asylum skulle vara värre än något annat backpacker i Cairns är inte sant. Vi hade det bara roligare än alla andra!

 

Några veckor innan jag lämnade så hamnade Asylum på förstasidan av den lokala tidningen. Av helt fel anledning dock. Asylums ägare kom med idén att de som ville skulle rada upp sig längs med staketet som löper längs med Asylum och sedan dra ner byxorna, dvs ”moona”. Han skulle sedan donera en viss summa för varje rumpa som visades till välgörenhet. Ett tiotal av killarna ställde upp och det var som sagt inget annat än en rolig grej för en god sak.

 

Ett par dagar efteråt kom en reporter dit och hostelets ägare pratade med honom om vad de gjort och att han planerade att göra om det och om han då fick femtio personer att ”moona” så skulle han skänka 600 dollar till välgörenhet. Dagen efter så pryds tidningens förstasida av ett tiotal bara rumpor. Bilden hade man tagit från Asylums facebooksida och texten hade ingenting att göra med att det samlades ihop pengar till välgörenhet, utan endast om att folk klagade över händelsen. Man nämnde inte ens varför folk här hade gjort det. Ett gäng bara rumpor hade tydligen upprört folk i området men vi hade inte hört ett ord om nåt klagomål. Dessutom så är staketet folk stod uppradade emot endast synligt från parken mitt emot, där det bara är hemlösa aboriginer som håller till och att dom skulle klaga över något sånt här är rätt svårt att tro.

 

Hur som helst, för Asylum var detta bara bra publicitet då man förklarade den riktiga anledningen till varför man gjort det på Facebook, och några dagar efter då man återigen radade upp sig längs med staketet så var det betydligt fler än ett tiotal som ställde upp. Även personer som inte är bosatta på Asylum kom dit för att delta och det blev en riktig succé. Tio dollar för varje rumpa donerade ägaren till en organisation som tar hand om vilda djur. Att ett par rumpor kan uppröra så mycket är lite svårt att förstå.

 

 

Om ni vill läsa artikeln som tidningen skrev om allt det här så länkar jag den här:

 



Idag har det äntligen varit lite svalare, bara runt trettio grader och det har varit något i luften som jag skulle kalla en vind. Jag och Jacob har varit nere vid lagunen och lapat lite sol och sedan har det inte hänt så mycket mer idag. Det får bli en tidig kväll för min del. Ska ta och kika på en film och sen lägga mig och sova. Imorgon bitti ska Noola bjuda på pannkakor till frukost till alla gäster här, vilket ska bli underbart gott!

 



Kommentarer
Lillan

Det är det jag alltid har sagt, man ska inte tro på allt man läser i tidningen - de vill bara sälja lösnummer. Jag tycker det var innovativt av hotellägaren och starkt av de som ställde upp - jävligt harmlöst också!
Kram från mig

2012-10-19 @ 18:32:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sandandsaltwater

Life in Australia!

RSS 2.0