God kväll

Hej där.
Tänkte avsluta denna kväll med att kika på en film innan jag ska sova. Har flyttat till ett rum med AC idag och även om den inte fungerar som den ska så är det en otrolig skillnad jämfört med de två andra rum jag bott i här på Frogs. Jag behöver inte längre svettas 24 timmar om dygnet och förhoppningsvis kan jag få sova en hel natt nu utan att behöva vakna upp av det är så himla varmt. Visst kostar det mer men det är det helt klart väl.

Annars har det inte hänt mycket spännande idag. Efter fyra veckor här så upptäckte jag dock idag att en av de tre poolerna som finns här faktiskt är en kall pool! Att jag inte vetat det tidigare.

Idag var det Jacobs sista dag här i Darwin, han åker vidare mot Alice Springs imorgon. Vi valde att lyxa till det med middagen idag och gjorde supergoda kycklingwraps. Helt klart något av det bästa jag gjort själv sedan jag kom hit. Att det sedan blev rester kvar till lunch imorgon är ett stort plus. Jacob lämnar som sagt Darwin men jag har tur för Denise, en tjej jag umgicks mycket med i Cairns har just kommit hit och imorgon ska vi ses. Antar att det blir min uppgift att visa henne Darwin och jag ska tvinga med henne till det stora glasscafét som finns här som ingen annan velat gå till.

Avslutar med att lägga upp en bild på ännu en rolig trafikskylt här ifrån Aussie. Cassowary är världens farligaste fågel och finns såklart här i Australien. Dom vistas medt i Queenslands där jag var förut men jag fick aldrig se någon. Tur är kanske det för dom är otroligt aggressiva. I samma storlek som en struts så kan dom orsaka allvarliga skador om man kommer för nära. Hur som helst, längs med vägarna i Queensland så varnar dom för dessa fåglar, precis som dom varnar för andra vilda djur, bara det att skylten med cassowaries är väldigt tydlig:



Kommentarer
Anonym

Bra val.Sömn betyder mycket.Vilken kul skylt.Måste visa ungarna.
Kramar
Barbro

2012-10-25 @ 13:49:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sandandsaltwater

Life in Australia!

RSS 2.0