En rolig kväll

Klockan är halv fem här och jag och Jamie har nyss kommit tillbaka från McDonalds där vi köpte glass. Oerhört varmt idag igen och varken bad i poolen eller glass svalkar.

Idag är det en väldigt slapp dag på hostelet då i stort sett alla var ut och hade kul igårkväll. Säga vad man vill om Darwin men nattlivet är förvånandsvärt bra här! Igår fyllde Hannah år så vi firade först med lite skumpa på rummet och sen bar det av till en av stans många klubbar, Wisdom, där vi dansade till stängning. Vi tänkte gå vidare till den stora klubben Discovery men då det kostade 150 kronor att komma in, plus att en av våra killkompisar inte fick komma in då han inte hade långbyxor på sig, så struntade vi i det. Istället hamnade vi på nåt ställe där det var en grekisk fest och vi dansade ytterligare någon timme innan jag och Hannah gick tillbaka hem.

Här på hostelet hittade jag mitt grabbgäng med Jamie och dom galna irländarna. Det finns mycket tokigt folk här men irländarna är utan tvekan galnast. I sällskap med dom kan vad som helst hända. Den här natten kunde ha slutat med att vi hamnat på flygplatsen. En så kallad shuttle bus kom till hostelet framåt småtimmarna för att hämta upp ett par som skulle till flygplatsen. När chauffören hjälpte personerna med väskorna tyckte killarna att det var ett ypperligt tillfälle att springa in i bussen, sätta sig på ett säte och låtsas som ingenting. Jag och ett par andra stannade dock utanför och slog vad om dom skulle klara sig eller inte. Chauffören märkte dock att han fått fler passagerare än vad listan visade och kastade ut dom en efter en... Ett gott skratt fick vi oss i alla fall! Hamnade i säng vid femtiden så är en aning trött idag. Poolen, glass och kanske senare en film är det jag sysslar med idag. Har fått några nummer att ringa angående jobb så imorgon blir det till att ringa dom.

Jag tog lite bilder igår men dom flesta av dom är obloggbara. Här är i alla fall en på några av oss som var på Wisdom:



Kommentarer
barbro sterner

Härligt Cecilia nu är du igång igen! Lycka till med morgondagens jobbsökande
Barbro Per-Uno

2012-10-21 @ 14:34:39
Lillan

Irländare - ja det är ett släkte för sig, jag tycker de har en häääärlig humor!! Kul att åtminstone nattlivet är shysst! Farmor hälsar: Badda utpädd ättika (eller vinäger) på bedbagbetten. Pappa hälsar: Du får inte plocka mango pga allergin!!!! 1000 kramar från farmor, kram från mig

2012-10-21 @ 17:37:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sandandsaltwater

Life in Australia!

RSS 2.0