Det regnar!

Klockan börjar närma sig midnatt här och jag hade gjort mig i ordning för att krypa ner i sängen. När jag lämnar badrummet hör jag hur det liksom smattrar och det tar ett tag innan jag inser att det faktiskt regnar! Inget ovanligt kanske ni tror men saken är den att på den månad jag har varit här så har det kanske "regnat" i sammanlagt cirka en kvart. Endast ett par gånger har något som liknat regn fallit från himlen och en av dom gångerna befann jag mig i poolen så jag kände knappt av det. Därför ses regn här just nu som något slagt naturfenomen och jag skojar inte då jag säger att hälften av hostelets invånare nyss sprang ut ur sina rum för att se på skyfallet som fortfarande håller på. Det har säkert öst ner i tjugo minuter nu och det låter något så otroligt då väggar och fönster inte är detsamma som hemma. Riktigt mysigt faktiskt men jag har svårt att tro att jag ska kunna somna i det här oljudet. Förhoppningsvis betyder regnet att det blir en aningens svalare i natt i alla fall.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sandandsaltwater

Life in Australia!

RSS 2.0