An Idiot Abroad

Dagen började riktigt bra då jag tog en titt i bokhyllan här på Frogs och hittade boken An Idiot Abroad. Älskar ju tv-serien med Karl Pilkington och nu har jag äntligen fått tag på hans dagbok från hans galna resa. Satt därmed fastklistrad i fotöljen största delen av förmiddagen och läste och skrattade för mig själv. Har snart läst ut boken och funderar faktiskt på att behålla den och ta med den hem för precis som serien är detta något man kan läsa flera gånger om!

Dagen fortsatte med lite improviserad syjunta. Jag lovade Angus, Jamies bästa vän när vi lämnade Cairns att jag skulle se efter vår gemensamma kompis Jamie. Han gör inte mitt jobb så enkelt alla gånger men hittills har jag väl lyckats okej och han har inte råkat ut för några större katastrofer. Fastän han är tre år äldre än mig så får jag ofta agera storasyster och ibland även extramamma. Idag kom han med tre par shorts som alla var trasiga på något sätt och bad om hjälp att fixa dom. Som tur är har jag tråd och nål och sen fick jag även agera syfröken. Fick mig ett riktigt gott skratt! Två av byxorna kunde han med lite hjälp laga själv medan jag tog mig an det lite svårare projektet. Resultaten blev över förväntan och och ännu ett av Jamies problem löst. Nu ska vi bara hitta hans ena sko som försvann i lördagsnatt...

Fortsatte eftermiddagen med att ta en sväng på stan där jag införskaffade mig ett par nya solglasögon då jag såklart lyckats ha sönder mina gamla. Och utan solglasögon går det knappt att vara här i Australien. Tog sen med mig boken och gick till lagunen och låg i eftermiddagssolen och läste lite till.

Nu ikväll har jag träffat och sagt hejdå till Denise som lämnar Darwin imorgon. Vi tog en glass på McDonalds och satt och lyssnade på julmusiken som kom ur högtalarna. Känns lika konstigt varje gång när man inser att det faktiskt inte är så långt till jul. Att sitta i shorts och linne i trettio graders värme gör det inte direkt lättare.

En bild på mig och mina killar Jamie och Sam. Inte helt nyktra dock.


Kommentarer
barbro sterner

Dagens höjdpunkt att höra ifrån dig.
Kramar
Barbro

2012-10-30 @ 16:51:15
Lillan

Dolda kunskaper!!!! Schysst av dig att jobba med nål och tråd, hoppas det gick bra för Jamie så han fortsätter hålla i en nål när kläderna rasar ihop!!! Skon var det ju lite värre med - hoppas ni hittar den - det verkar ju som om ni har hysterieskt kul, jag har själv inte tappat någon sko - men måste erkänna att det nog har varit nära.....

2012-10-30 @ 18:56:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sandandsaltwater

Life in Australia!

RSS 2.0